Thursday, February 18, 2010

tok ketua harunn jeddah

x tau la memang macam tu atau gua dh terkene kelepet...
kire wakenabeb la nie..
tadi gua ada jumpa sorg ketua kampung..
minta dia tandatangan pengesahan..
sebelum tandatangan dia dh sound ada charge...
mula-mula terkezut gak..
tapi mls nk byk bunyi..
gua dh terbayang 10 hinggit gua terbang..
dh abes sain..
saje gua gatai hidung tny nk kasi berapa..
korg tau berapa...
sekali 50 hinggit daaa...
apekejadah mintak pengesahan mautatin kene kasi 50 hinggit..
tapi gua kasi gak la..
sekali lagi gua mls nk bunyi lebih...

aku nk tny pendapat sape-sape la..
memang kene byr ke kalau nk mintak sain pengesahan..
x penah plak gua dengar beb...
1 surat mautatin + 3 helai ic fotostet = 4 cop dan sain..
bukan tok ketua membantu masyarakat ke..
aku x la hangin pasal duit 50 hinggit aku tu..
tp seingat aku..
perbuatan tu salah..
dah mcm rasuah...
berapa nilai pun..
rasuah tetap rasuah...
klu nk ikotkn 50 hinggit x la abes harta aku..
x jejas pun..

setahu aku..
tok ketua ada elaun..
kire mcm gomen ataupun mmg gomen...
dia x patut kenekan charge utk keje yg sepatutnya dia buat..
klu bisnesman len cerita...
surat tu x kene setem hasil pun...

hadushhh..(kecewa)
klu aku yg x tau ada chrge mcm tu..
aku minta maaf..
tapi klu tok tu yg salah..
aku dh berdosa sebab bagi rasuah...
memang harunn jaddah...

~berapa pun nilai yg dapat, biarlah berkat dan di rahmati~

5 comments:

Madolz said...

yeke kene bayo??? biar betik..kawen kat siam aa cani..hahaha

incik amat said...

naseb bek aku x bw kamera aku jer..
klu x..
aku mmg amik gmbr kenangan la dgn tok nie..hehehe

elyina said...

xpelah..asalkn dapat sain tu..
semoga diberkati..huhu..

Madolz said...

aku pon boleh sain jugak..jap, ape nama penghulu tu??

incik amat said...

woo...terpaksa dirahsia dr tatapan umum..kang mengaibkan plak..hehehe